Vi leverer interimledere og management for hire til selskaper i Norden.
Agile Interim er en del av Adolfsen Gruppen som har rådgitt, rekruttert og bemannet selskaper i over 20 år.
Våre rådgivere har selv lang topledererfaring og erfaring med interimledelse, lederrekruttering, søkeprosesser og kandidatevaluering. Dette har gitt oss en unik kompetanse, og en stor kandidat-base med potensielle interimledere.
Vi er et innovativt executive interimselskap som tilbyr en unik kombinasjon av erfaring og teknologi for å sikre at vi alltid kan tilby de beste kandidatene for deres behov. Vi har en stor database med kvalifiserte interimledere samtidig som vi benytter den nyeste teknologien innen AI-generert executive search metodikk for å finne de beste kandidatene for våre kunder.
Vår unike tilnærming til interim search sikrer at vi alltid kan tilby de mest egnede kandidatene for ethvert oppdrag, og hjelper våre kunder med å oppnå suksess i en konkurranseutsatt marked.
Fra du signerer en avtale med oss til du får presentert interimkandiater bruker vi 48 timer.
Hilde jobber som Managing Partner i Agile Interim. Hilde har hatt sentrale lederposisjoner i privat og offentlig sektor, blant annet i Telenor, Adecco Group og senest i Otiga Group hvor hun var konsernsjef.
Hun har 19 års erfaring fra rekruttering, bemanning, executive search, interim search og management for hire.
Hilde har omfattende toppledererfaring og har jobbet mye med endrings- og omstillingsprosesser og krisehåndtering. Hilde har også betydelig erfaring med finansiering, oppkjøp og integrasjoner og har gjort kapitalinnhenting fra obligasjonsmarkedet.
Hilde er i tillegg CEO i investeringsselskapet Advisory Group, og Styreleder i Executive Search selskapet InterSearch Norway
Hilde har hatt flere valgkomité- og styreverv og har omfattende styrekompetanse.
Hun har sin utdannelse fra Universitetet i Stavanger og en MBA i Strategisk ledelse fra Norges Handelshøyskole.
Kristin jobber som partner i Agile Interim. Kristin er en erfaren leder med solid bakgrunn fra ulike lederroller i norske- og internasjonale konsern i Byggevareindustrien. I Saint-Gobain Byggevarer ledet hun det strategiske- og operative salgsarbeidet før hun gikk inn som administrerende direktør. Etter fusjon med Glava var hun ansvarlig for forretningsenheten Weber/Leca og gikk senere over i rollen som direktør for organisasjonsutvikling og ledelse.
Erfaringen hennes spenner fra organisasjonsutvikling og salgsledelse, til produksjonsstruktur og strategiutvikling. En betydelig del av rollen som toppleder har vært å iverksette og lede omstillingsprosesser av ulike slag.
Kristin har styrekompetanse og erfaring fra styreverv blant annet i Bygg Reis Deg og Byggevareindustriens Forening.
Hun er utdannet «Bachelor of International Business» fra Økonomisk College og studerte «Organisasjon og Ledelse» på Universitetet i Oslo.
Hilde jobber som partner i Agile Interim. Hun har lang erfaring fra B2B-salg og salgsledelse i medie- og reklamebransjen. Hilde var CEO i Metro Sounds gjennom pandemien, og har praktisk erfaring fra langvarig kriseledelse og drift av små og mellomstore bedrifter. I Metro Sounds ledet Hilde arbeidet med å utvikle nye, digitale tjenester for at selskapet skulle få flere inntektsområder.
Hilde var styremedlem i Norsk Lokalradioforbund der hun jobbet aktivt mot politikere og byråkrater for å forbedre rammebetingelsene til bransjen. Hilde er styreleder i podkastbyrået Gjenklang, og har stor kompetanse på B2B-markedsføring. Hun har studert og arbeidet i UK, USA og Sør-Afrika, og har praktisk erfaring fra mangfoldledelse og håndtering av kulturelle forskjeller.
Hilde har en BA Hons in Single Marketing fra University of Strathclyde, UK, og en MA in Sociology fra University of the Witwatersrand, Sør-Afrika. Hun har tatt et Executive Master-kurs i Teknologiledelse og digital omstilling ved NTNU, og et Executive Master-kurs i Consulting på BI.
Olav er partner i Agile Interim og har bred og mangfoldig toppledererfaring fra nasjonale og internasjonale selskaper. Han har jobbet som toppleder og konsernleder i Adecco Group, Barona, NLI, Cinet/Ark/Egroup og Folkeuniversitetet, og har også gründet flere selskaper. Med 20 års erfaring innen rekruttering, executive search, forretningsutvikling og HR har Olav opparbeidet seg en sterk kompetanse innen disse områdene.
Olav har erfaring fra en rekke bransjer, blant annet industri, privat helse/omsorg, consulting, bemanning, IT og utdanning. Han har også styrekompetanse som både styreleder og styremedlem i flere selskaper.
Olav har betydelig erfaring med endringsprosesser, salg og salgsledelse, HR, strategiprosesser, forretningsutvikling, ledelse og drift. Han har også kompetanse innen kjøp og salg av selskaper, DD-prosesser og integrasjoner.
I 2022 solgte Olav og de øvrige eierne Abcent AS til en større bransjeaktør etter en vellykket periode med vekst. Olav hadde hovedansvaret for due diligence-prosessen, salgsfasiliteringen og ledet selskapet fra en omsetning på ca. 40 mill. til ca. 100 mill. på tre år.
Olav har utdannelse fra Befalsskolen for Kystartilleriet, NMH/IHM (Dipl.markedsøk.DIHM) og har deltatt på diverse tilleggsutdanninger, blant annet ved IMD i Lausanne.
Eirik er salgsrådgiver i Agile Interim, og han har en omfattende bakgrunn innen salg og ledelse. Han har tidligere jobbet som møtebooker, teamleder og kvalitetsansvarlig, og mye av hans tid har gått med til å booke salgsmøter for selgere og daglig leder.
I sin rolle som kvalitetsansvarlig var Eirik ansvarlig for å sikre at arbeidet som ble levert fra teamet, var av høyeste standard. Han har også hatt ansvar for egne budsjetter, samt for å sørge for at teamet oppnår sine budsjetter.
I dag står Eirik for mye av den utgående aktiviteten som Agile Interim foretar seg, og han er ansvarlig for å booke inn salgsmøter til sine dyktige kolleger. Med sin bachelorgrad i økonomi og forretningsjus fra BI Oslo, har Eirik den nødvendige kompetansen for å være en verdifull ressurs i Agile Interim teamet.